23 listopada 2014

Odrobina

Wraz z wyjściem na dwór wróciła odrobina równowagi. Cieszę się, bo dochodziło do tego, że oglądałam DOMO+ i płakałam na programach ogrodniczych :D Teraz na szczęście już tylko się zachwycam i chłonę. Swoją drogą uwielbiam ten kanał! Obserwując rozmaite rozwiązania notuję pilnie w głowie i już nie mogę się doczekać tego pięknego dnia, w którym będę mogła zacząć poważnie myśleć o przeprowadzce. A który niestety na razie jest jeszcze ciągle bliżej nieokreślony ;)
Wkręciłam się też w The Voice of Poland. Nawet chimeryczna Edyta Górniak nie przeszkadza. Resztę ekipy po prostu uwielbiam, a głosy uczestników... niewiarygodne, jak zdolnych ludzi mamy w Polsce, chwilami aż słów brakuje. Wczoraj zostałam zaszokowana podwójnie. Sarsa Markiewicz zaśpiewała Portishead! Za sam fakt, że w komercyjnym programie zaproponowano utwór tak niszowego zespołu, należą im się podziękowania. Swoją drogą dziewczyna ma piękną barwę głosu i wykonała to całkiem ciekawie. Chociaż nie jest to oczywiście Beth Gibbons.

A teraz w TVN Meteo obejrzałam kolejny odcinek Mai W Ogrodzie. Tym razem ekipa telewizyjna odwiedziła Ogród Botaniczny "Elżbietówka", położony blisko Poznania, w Brzeźnie. 
Jestem pełna podziwu. Właścicielka kupiła w latach 90. ponad 5 ha ziemi, bardzo ubogiej. Sama z piątką dzieci kopała, sadziła, rozplanowywała i przede wszystkim - podlewała. To nie były czasy automatycznego nawadniania, a chmury deszczowe omijały suchy pusty teren. Początki były więc katorżnicze, noszenie wody w kanistrach do samej nocy po to, by chociaż trochę spowolnić więdnięcie i uratować sadzonki... Serce może pęknąć, gdy upał niweczy taki wysiłek. Na szczęście pomagali dobrzy ludzie i powoli coraz więcej roślin udawało się uratować, a im więcej ich było, tym lepszy tworzył się mikroklimat.
W tej chwili ogród, poza funkcją krajobrazową, pełni również funkcje dydaktyczne i społeczne. O szczegółach można poczytać TU - i warto, bo historia zakładania ogrodu nadaje się niemal na scenariusz filmu. Myślę, że wiosną zawitam do niego i ja. Chcę poczuć choć odrobinę energii tego miejsca. To będzie ważna lekcja... odwagi. Tak wiele pięknych ogrodów powstało przy pomocy wielkiej ekipy, z dużym nakładem środków finansowych. Tym większą dumą może napawać coś, co stworzyło się własną "krwawicą", od zera, swoimi rękoma i ciężką pracą. Marzy mi się takie miejsce. Może nie 5 ha ;), ale... własne, przez siebie zaplanowane, ze moimi błędami i sukcesami, z moją wizją i duszą.

Czasem myślę sobie, że jednak pomyliłam się kiedyś, bo nic we mnie ze ścisłego umysłu nie zostało. Kwiaty, fotografia, muzyka, piękno - to mnie aktualnie najbardziej interesuje. Wystarczy się wyszkolić i połączyć, co? Właściwie... Kto wie, za trzy tygodnie z hakiem witam nową liczbę w moim życiu. Może za jakiś czas otworzy przede mną ciekawsze możliwości? Może sama je otworzę.

Zostawiam Was z Raz Dwa Trzy. I... odrobiną światła :)
 

19 komentarzy:

  1. 1!

    Miło widzieć, że wracasz do żywych :D

    :-*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero kończę brać antybiotyk, więc wolę jeszcze cieszyć się ostrożnie ;)
      Rozumiem, że odpocząłeś? :D
      :*

      Usuń
  2. Se pomyślałam: "Kufa, nawet cegle umie zrobić fajne zdjęcie!" W ogóle to przy oglądaniu tych zdjęć złapałam się na myśli, że prawie chciałoby mi się wyjść z domu, żeby zobaczyć takie obrazy na własne oczy. A potem przypomniało mi się, że przecież wyszłam - i do tej pory nie mogę się dogrzać... ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha, no bo te cegły były super :) Ja po tylu dniach w domu byłam tak wygłodzona, że w pół godziny machnęłam chyba z 50 zdjęć ;) Ale większość jest z wcześniejszych, cieplejszych dni. Teraz faktycznie pogoda nie zachęca, chociaż gdyby się ciepło ubrać, to można wszystko :) W takiej pogodzie się super biega :D Szkoda, że nie mogę... Ale polecam :)

      Usuń
  3. No to nie masz wyboru, musisz zostać druidem :D Będziesz uczyć drzewa tańczyć i śpiewać a w wolnych chwilach malować ochrą na ścianach swojej jaskini :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, chętnie :D To byłby dla mnie idealny zawód, idealne czasy i fokle :D

      Usuń
    2. Może masz jakieś celtyckie korzenie ;) Tym bardziej jeśli ruda jesteś naturalnie i od urodzenia :P

      Usuń
    3. Ja w ogóle nie jestem ruda :) Nie do twarzy mi w tym kolorze ;)

      Usuń
    4. Łeee, to się nie nadajesz :P

      Usuń
  4. chciałabym podumac na tej ławeczce. piekna jesien widze u ciebie, u nas zimowo bardziej szaro coraz bardziej...,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas teraz już też, ale liczę na to, że niedługo przyjdzie nam się cieszyć z białego puchu :) Dumaj :D Tylko podłóż coś pod tyłek, żeby nie zmarznąć ;)

      Usuń
  5. Warto samemu ścigać marzenia a nie czekać co przyniesie los.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, chociaż to oczywiście jak zwykle najtrudniejsze wyjście ;)

      Usuń
  6. Zachwyciły mnie zdjęcia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trochę łodyg i Czerwona ma orgazm :P:P

    hanibal

    OdpowiedzUsuń